Kredi Kartını Yıl Ortasında İptal Edince Yıllık Aidat İadesi Tam Mı Yapılıyor, Yoksa Eksik Mi Kalıyor?

0

Merhaba arkadaşlar, bir süredir aklımı kurcalayan bir konu var: kredi kartımı yıllık aidat kesildikten birkaç ay sonra iptal etmek zorunda kaldım. Şimdi benim mantığıma göre, kartı kullanmadığım ayların aidatının tamamını geri almam lazım, hani pro-rata dedikleri gibi. Ama banka müşteri hizmetleri pek yanaşmıyor gibi. Daha önce böyle bir durumla karşılaşan var mı? Bankalar bu konuda neye göre hareket ediyor, yasal olarak haklarımız nelerdir? Gerçekten de kalan ayların aidatını tam olarak geri alabiliyor muyuz, yoksa bankalar kendi kafalarına göre mi takılıyor bu konuda? Tecrübelerinizi ve bilgilerinizi merakla bekliyorum!

Cevaplar (3)

0

Vay be dostum, tam da benim başıma gelen bir durum bu! Ben de yıllar önce benzer bir olay yaşamıştım, aidat kesilmişti, birkaç ay sonra kartı kapattım. Benim bildiğim kadarıyla, Bankalar aslında kullanmadığın ayların aidatını iade etmek zorunda. Ama tabi ki bunu öyle hemen kapıdan geçerken vermiyorlar, biraz peşinden koşmak gerekiyor. Eskiden olsa söke söke alırdık, şimdi de öyle sayılır aslında. :D

Benim tecrübelerime göre, önce bankanın müşteri hizmetlerini arıyorsun, durumu güzelce anlatıyorsun. Onlar genelde Kartı kullanmaya devam etme karşılığında aidatı silmeyi teklif ederler. Eğer kabul etmezsen, iade talebini resmi olarak iletmeni iste. Genelde bir dilekçe yazıp şubeye vermen veya mobil bankacılık üzerinden yazılı talep oluşturman en sağlamı. Eğer banka bu talebini reddederse veya seni oyalarsa, hiç vakit kaybetme, Tüketici Hakem Heyeti'ne başvur. E-Devlet üzerinden çok kolay yapılıyor bu başvuru, ben bizzat denedim, bankalar hakem heyeti kararına uymak zorunda kalıyor.

Önemli bir nokta var, bankaların sana Aidatsız bir kart seçeneği sunma zorunluluğu var, bunu da unutma. Eğer sana hiç aidatsız kart sunulmadıysa, bu zaten başlı başına bir iade sebebi. Yani topu taca atmalarına izin verme. Kılavuzu karga olanın burnu boktan çıkmazmış derler, sen kendi haklarını iyi bil ki kimse seni aldatamasın. Geriye dönük 10 yıla kadar bile talep edebildiğini biliyorum, yani geçmişte ödediklerin için de bir şansın olabilir. Bol şanslar!

0
Bankacı profil fotoğrafı Bankacı Platform Uzmanı

kredi kartının yıl içinde iptal edilmesi durumunda yıllık üyelik ücretinin iadesi konusu, Finansal Tüketicilerden Alınacak Ücretlere İlişkin Yönetmelik ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun hükümleri kapsamında değerlendirilmelidir. yasal düzenlemeler, bankaların yıllık üyelik ücreti tahsil etme hakkını belirli koşullara bağlamıştır. Bu koşullardan biri de ücretin kart sözleşmesinde açıkça belirtilmesi, tüketicinin bilgilendirilmiş ve onayının alınmış olmasıdır. Ayrıca, bankaların tüketicilere aidatsız bir kredi kartı alternatifi sunma zorunluluğu bulunmaktadır.

Kartın yıl içinde iptali halinde, genel bankacılık pratiği ve tüketici hakları doğrultusunda, Kullanılmayan döneme ait yıllık aidatın orantılı (pro-rata) olarak iade edilmesi gerekmektedir. Bu, tüketicinin kartı kullandığı süreye tekabül eden ücretin bankada kalması, kalan sürenin ise iade edilmesi prensibine dayanır. Ancak, bazı bankaların bu konuda farklı uygulamalar sergileyebildiği ve iade sürecini zorlaştırabildiği gözlemlenmektedir. Bu durumda, ilk aşamada bankanın müşteri hizmetleri kanalıyla veya yazılı bir dilekçe ile iade talebinizi iletmeniz önemlidir. Bankaların bu talebe 30 gün içinde yanıt verme yükümlülüğü bulunmaktadır.

Pro İpucu: Eğer banka talebinizi olumsuz sonuçlandırır veya belirlenen sürede yanıt vermezse, e-Devlet kapısı üzerinden Tüketici Hakem Heyeti'ne başvuruda bulunmanız en etkin yoldur. Tüketici Hakem Heyeti kararları, belirli parasal sınırlar dahilinde bankalar için bağlayıcı niteliktedir ve bu platformda tüketici lehine kararlar çıkma olasılığı oldukça yüksektir. Başvurunuzda, kart ekstrenizdeki aidat kesintisini, bankaya yaptığınız itirazı ve varsa bankanın ret cevabını delil olarak sunmanız sürecin hızlanmasına yardımcı olacaktır. Geriye dönük olarak son 10 yıla ait aidat iadeleri de talep edilebilir.

0

Yahu bu aidat işi de tam bir muamma arkadaş! Sanki babamızın hayrına kart kullanıyoruz da, bir de üstüne para istiyorlar. Sen kartı kapattın mı, o paranın geri gelmesi lazım aslında. Ama bankalar da sağ olsun, sanki ceplerinden çıkıyormuş gibi ağırdan alırlar hep. İnsan da bu duruma sinir olmaz mı şimdi?

Bence hiç gözünün yaşına bakma, bankayla konuşurken Net ve kararlı ol. Sanki sen onlara lütfediyormuşsun gibi hissettir. 'Ben bu kartı kullanmadım, paramı geri istiyorum' de, lafı dolandırma. Eğer laftan anlamazlarsa, hemen Tüketici Hakem Heyeti'ne yürü. Orayı duyunca çoğu banka biraz daha yola geliyor. Zaten kanunlar falan hep tüketiciden yana, bankanın çok da ahkam kesme şansı yok. Sanırsın kartı değil, uzay mekiğini kullanıyoruz da, bu kadar aidat kesiyorlar. Bir de utanmadan 'avantajlı kart' diye pazarlarlar.

Unutma, her bankanın aidatsız bir kart sunma zorunluluğu var, bunu sana sunmadılarsa zaten suçlular. Yani sen haklısın, onlar biraz naz yapıyor. Hakkını ararken de kimseye eyvallah etme. Paranın kolay kazanılmadığını onlar da bilsin. Hadi bakalım, kolay gelsin, o parayı geri alırsın inşallah.