Yahu arkadaş, ne bu bankacılık uygulamalarının bizden çektiği, bizim de onlardan çektiğimiz durumlar böyle? Klavye kendi kendine kapanıyor, karakterler dans ediyor falan... Sanki banka uygulaması sana Gel bakalım, şifreni yaz da görelim! diye bir meydan okuma yapıyor gibi. Yoksa telefonun seninle bir gizli anlaşma mı yaptı, banka sırlarını kimseye vermeyecek mi diye düşündürmüyor değil. Benim de bazen aklıma gelir, acaba bu uygulamalar bizim canımızı sıkmak için mi var diye. Ama neyse ki çözümü yok değil.
Şimdi şöyle bir durum var; bu mobil bankacılık uygulamaları malum, güvenlik konusunda Tüyü bitmemiş yetimin hakkını korur gibi hassastır. Öyle her klavyeyi, her uygulamayı kendi yanına yaklaştırmaz. Sen belki çok havalı, emoji dolu, tahmini metinleri şakır şakır yazan bir klavye kullanıyorsun ama banka uygulaması diyor ki Dur bakalım, bu kimin nesi? Ben sana güvenmem! İşte o anda başlıyor aksilikler. Klavye bir kapanıyor, bir açılıyor, sanki kendi kendine Yok efendim, şifre mifişre yok bugün sana der gibi.
İlk yapman gereken şey, o süslü püslü, üçüncü parti klavyeni bir kenara bırakıp telefonun kendi klavyesine dönmek. Hani o sıkıcı, sade, ama Işini bilir dediğimiz klavye var ya, işte ona bir şans ver. Genellikle Apple kullanıcıları için Apple Klavye, android kullanıcıları için de google Klavye (Gboard) gibi varsayılan seçenekler, banka uygulamalarıyla daha barışık yaşarlar. Bazen de bu klavyelerin güvenlik ayarları oluyor, onları bir kurcalamak lazım. Belki bir ayarı açık kalmıştır da banka uygulaması Beni dinliyorlar sanıp panikliyordur.
Bir de, bu banka uygulamalarını güncel tutmak lazım. Bazen de telefonun kendisi yaşlanıyor, yani işletim sistemi güncellemesi gelmiş oluyor. uygulama güncel, telefon eski sürümde kalınca da Dedelerle torunların anlaşamaması gibi bir durum ortaya çıkıyor. İkisi de birbiriyle konuşamıyor, sen de ortada kalıyorsun. O yüzden hem uygulamayı hem de telefonun sistemini güncel tutmakta fayda var. Son çare, telefonu bir kapatıp aç. Hani bilgisayarlar donunca derler ya Kapat aç düzelir diye, bazen telefonlar için de geçerli bu. Belki bir naz yapıyordur, kendine gelir.
Ama sakın ha, bu işleri yaparken sinirine hâkim ol. Çünkü bu bankacılık uygulamaları tam da böyle zamanlarda insanın sabrını zorlar. Ama unutma, Sabır acıdır, meyvesi tatlıdır. Bakarsın bir bakmışsın sorun çözülmüş, sen de rahat rahat işlemlerini yapmaya başlamışsın. Olmazsa da bankanı ara, onları biraz yor, sonuçta onlar da bu iş için varlar. Hadi bakalım, kolay gelsin, gözlerinden öperim!