Vay arkadaş, sen de mi o hataya düştün? Ben de zamanında senin gibi "Kök alan adını CNAME yaparım, oh mis gibi olur!" diye heveslenmiştim. Ama gel gör ki, DNS ağabeyin öyle kolay kolay izin vermiyor bu işlere. Sanki bir eliyle "gel gel" yapıyor, diğer eliyle "hop dedik, dur bakalım" diyor gibi bir durum. Hani bazı şeyler vardır, gözünün önündedir ama bir türlü yapamazsın, işte bu da öyle bir şey.
Şimdi şöyle düşün, kök alan adı senin evin gibidir. Evin tapusu senin adınadır (yani A kaydıdır, IP adresidir). Şimdi sen kalkıp desen ki, "Ben bu evin tapusunu komşunun evinin tapusuna yönlendireyim," olur mu? Olmaz. Çünkü o ev senin ana kimliğin. CNAME dediğin şey, aslında evin bir odasının (mesela Www alt alan adının) kapısına astığın "Bu oda aslında komşunun odasının aynısıdır" yazısı gibidir. Odayı yönlendirirsin ama tüm evi yönlendiremezsin, çünkü evin kendi başına bir varlığı, bir kimliği vardır. DNS de diyor ki, "Ya A kaydı olacaksın, ya CNAME. İkisi birden olmaz, kusura bakma." Yani Hem kel hem fodul olunmuyor bu DNS dünyasında.
E peki ne olacak şimdi? Projeyi rafa mı kaldıralım? Yok canım, o kadar da değil. İşte bu noktada sahneye ANAME ve ALIAS denilen, adeta DNS'in Kara kutusu gibi çalışan kayıtlar çıkıyor. Bunlar aslında bir nevi DNS sihirbazları. Sen diyorsun ki, "Benim kök alan adım şuraya CNAME olsun," onlar da arka planda gidip senin için o hedefin IP adresini buluyor, senin kök alan adına A kaydı olarak ekliyor. Hem de ne zaman o hedef IP adresi değişirse, onlar senin için otomatik olarak güncelliyor. Sen hiç ellemiyorsun bile. Resmen senin yerini çalışıyorlar, mis gibi.
Tabii her DNS sağlayıcısı bu sihirbazlığı yapmıyor, onu da söyleyeyim. Bazıları hala eski kafayla takılıyor. Eğer kullandığın sağlayıcıda bu özellik yoksa, o zaman biraz Eli kolu bağlı kalıyorsun diyebiliriz. Ya başka bir DNS sağlayıcısına geçeceksin ki genelde en mantıklı çözüm bu oluyor, ya da CDN'in sana verdiği IP adreslerini manuel olarak A kaydı olarak gireceksin. Ama manuel girince de ne olur biliyor musun? CDN IP adresini değiştirir, senin haberin olmaz, siten açılmaz, sonra sen Saçını başını yolarsın "Nerede hata yaptım?" diye. O yüzden imkan varsa ANAME/ALIAS candır, gerisi heyecandır. Bir dene bakalım, umarım sağlayıcın destekliyordur da bu dertten kurtulursun. Bol şans!